Ziboin och frågan om vad livet är värt.


Prolog.
Lagpoker på KRK. Det talas om 1 söndag med lagtävling. Får en fråga av Z om jag vill vara med i hans lag.
Stor ära då en i mina ögon bästa turrespelarna jag spelat mot frågar mig.
Svaret är självklart JA.
Framkommer fakta. Det rör sig om 6 söndagar med relativt stora buy in per person.
Jag måste sorgligt nog avböja. Jag kan inte dedikera 6 söndagar för detta. Jag ser heller inte värdet i att investera nästan 20k för detta. Även om jag är övertygad om att vårat lag skulle komma mkt bra till vid varje tillfälle.
Efter att ha FB mailat detta till Z möts jag först av förståelse och sympati. Men tråkigt nog påbörjas vad jag anser en felriktad och offentlig kampanj för att smäda mig på FB. Man misskrediterar mig helt enkelt.

På min wall möts jag av följande:

Jävlar va besviken jag är!!! Kan du inte klippa banden med fam och jobb 6 Söndagar fram? Kom igen! Vad är du för man?? Du bestämmer väl?
Vad som insinueras här är att jag är en feg usling som gjort min medmänniska besviken. Jag är en mes som gett efter för min fru. En tönt. En man utan cojones.
    •  
       Ja va faan, go pro vettja!

      Här vill inlägget från en part utan någon som helst inblandning säga " Haha du är så dålig iaf. Du skulle bara förlora."



      3 hours ago
      ·
    •  
       XXX,han är en sk "Family man"... Slänger bort sitt kall pga familj och jobb..

      Ytterligare en smädelse från initiativtagaren. Det är fel att jag tar ansvar. Han gör också indirekta jämförelser med the Family Guy. Jag är tjock och dum.

      2 hours ago
      ·
    •  
       Jag kanske kan om du betalar anmälning för mig. :)) Vilken tid kör dom på söndagarna?

      Oppurtunisten kliver in. Han kliver utan någon som helst tanke på sin fellow man. Han kliver över finsk memma för att få som han vill.
      Han säger "skit i honom - ta mig istället"


      ---------------

      Här är min egentliga förklaring. Jag skulle uppskatta om vi kunde hålla detta "on the low down" så min fru inte ser det här.


      Min fru är serb. Hennes far är serbmafia (normale). Jag har svenskt & turkiskt & albanskt & ryskt blod i mig. Serber tycker inte om turkar & albaner.
      Det lilla ryska i mig gör att jag inte hamnar i Nybroviken med betongfötter. Jag ljuger varje kväll jag är på KRK, jag säger att jag jobbar. Jag lever i skräck varje dag. Jag fasar för mitt liv.
      Tror ni att jag vågar gambla 6 söndagar också?
      Vem tror ni bestämmer hemma hos mig? Tror ni att det råder demokrati hos mig?
      Jag är uppe 05.45 varje morgon och tillagar en frukostbuffé åt min fru. 7 dagar i veckan.
      Det här med att sjunde dagen är vilodag enligt deras bibel gäller inte hos oss kan jag säga.
      Jag tvingas städa och tvätta fastän vi har en polish kvinna som kommer 2 ggr i veckan.
      Margareta 24år. Vad hon och min fru gör i bubbelbadet hela tiden vet jag inte. Jag kan bara ana.
      Jag får fickpengar 2ggr i veckan. För att handla 125krs modetidningar åt henne.
      Det är tufft hemma hos mig. Men det är värre när hon slår mig. Det gör hon när hon har druckit upp maltwhiskyn. Men hon använder en telefonkatalog som skydd så det blir inga märken.
      Hon har slutat att bränna mig med cigarrerna. Brandlarmet gick så ofta.

      Så innan ni går runt och försöker såra mig - tänk på att jag har känslor.
      Tänk också på att jag kanske har en tuff vardag där hot, våld och sexuella trakasserier är vanligt förekommande.

      MEN om ngn själ går in o sponsrar mig, kanske KANSKE jag kan hitta på något kreativt och slinka in på KRK......



Kommentarer
Postat av: Fru Altikardes

Vad är det för skillnad och vara borta 6 söndagar än varje måndag senaste halvåret??

Vi har inte saknat dig det har bara varit skönt.

2011-01-30 @ 22:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0