Pokernörderi, happy ending, bombare och olaga hot.

Shalom Aleykum

Årets första blogg, jag vet att det har dröjt men min flygande alzhaimer slog till och lösenordet till bloggen försvann in to outer space. Man kan ju inte minnas allt, hela tiden. Eller?

Nyårsafton var jättekul. Massa folk kom över, mest närmast sörjande, mycket mat och god sådan.
Det var taliban upplägg på kalaset. Kvinnor och barn på nedervåningen. Kvinnorna slutberedde maten och drack utan att vi män såg det.
Männen satt på övervåningen och spelade årets sista home game turre. Naturligtvis vann den minst erfarne.
Naturligtvis blev det en direktrapportering till hans kvinna som tog över pokervinsten. Normale.

home game turre - en pokerkväll med max 2 duktiga spelare och de 2 duktiga spelarnas amatörvänner som vinner oavsett hur berusade de är. Varje gång.

Hur som helst, starka drycker gör människor modiga och det innebar Singstar tilll 03.45.
Arvingarna och Eloise bör raderas från alla möjliga arkiv. Lena PH - det gör verkligen ont.

När dom gick fick jag äntligen grinda lite på Stars. Inte för att jag ville utan för att jag inte kunde sova.
Någon låg på golvet i badrummet och mådde illa. Länge.

grinda - coolt uttryck för att låtsas vara nätpokerproffs


Det gick som det brukar på internet - inte alls. Jag kan ju självklart ljuga som de flesta och säga att det går asbra men det gör det inte. Jag vann men inte särskilt mycket. Jag har svårt att värdera tiden man lägger ner kontra det man vinner mellan 04.00-05.00 på nyårsafton/nyårsdagen. Jag menar va i helvete skall man ha i timlön för det?
Inte är jag nöjd med att ha vunnit en 38 dollares S´n Go iaf.

S´n Go - cool förkortning för sit and go = gryta = liten turnering

Bland det värsta jag vet i livet är pokerspelare som använder pokeruttryck i vardagslivet.
Som typ "Det är nöten" - det bästa (den bästa handen)

Scenario:
Gymnasiebarnet - Pappa, jag fick MVG i alla ämnen.
Pappan - Kul att du fick nöten, son.

Restauranggästen - Jaha.. vad är nöten idag då?
Servitören - Que?
--
Jag tog med några av mina vänner till XxXxXYYZZ för lite poker. Skrev i FB att jag skulle ta med lite fresh fish dit.
Mycket riktigt, 2 av dom bustade fort.
Sedan spelade dom lite CG. Den ena plussade 4k den andra 13k. Den tredje kom 5:a i turren.
Moi, "pokerproffset" kom 6:a.
Något fel är det.

CG - kashgejm
--
Jag fick också lite IQ befriade FB mail för min nyårhälsning " I wish y´all a happy ending".
Ett trevligt avslut är minst lika viktigt som en trevlig start. Sen om vissa av er anal fabeter inte förstår/förstod att jag menade det jag skrev utan tolkade det som någonting annat visar bara att ni har en skev världsbild.
Det är fel på er inte mig. Jag ska inte spränga upp något.

På tal om sprängning - jag kan inte låta bli.
När Sverige, tyvärr, får sin första självmordsbombare så är det en amatör av högsta rang. Han bombade sig själv till döds. Antingen så gjorde han det han skulle (döda sig själv) eller så bör vi se över kriterierna för medborgarskap. Vi måste få in folk som kan.

Det här är mitt sätt tackla det som har hänt, ni behöver inte kommentera det.
-
En trevlig pokerspelare som bloggar nämnde för mig att han blivit uppringd av en maymun som indirekt har hotat honom. Jag rådde honom att polisanmäla det. Maymun hade sagt något i stil med att han kunde komma förbi hans hus för att diskutera saken vidare. Saken som skulle diskuteras var något så patetiskt att jag inte vill nämna det.
Mr trevlig pokerspelare - Jag tycker inte att du skall följa mitt förra råd. Om han ringer upp dig igen så be honom komma förbi eller stäm träff någonstans. Sen bankar du skiten ur honom.
Ring mig, jag kan bokstavligen stå bakom dig och hetsa. + I know people majn.

maymun - apa
majn - vadå? Har du inte sett Scarface jao?
-
Jag har nu varit gift i ca 3,5 månader.  Tack, tack.
Min fru har inte haft sin ring på sig under de 2 sista månaderna.
Hon säger att hon får eksem. Av vitt guld. Eller av stenarna.
Ok, det kan stämma vad vet jag? Hon fick designa sin egen ring och jag betalade.
MEN
-hon har börjat träna 
-köpt nya krämer 
-hon har börjat att locka sitt hår med locktången jag köpte till henne för ett par år sedan
-ny parfym
-hon tjatar om att vi skall bygga en pool och ha en pool boy från Latinamerika
-hon planerar mina pokerkvällar åt mig (WTF?)

Om jag skulle addera dessa faktum så skulle jag kunna få för mig någonting, nu är jag inte särskilt svartsjuk av mig (ehummm hallå turch?) men ändå. Lite suspekt är det.
Låt mig få sälja ringen och frigöra lite kapital för investering. Tex. poker.
Då kanske du kan få 2 poolpojkar. Och jag en happy ending.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0