Då kör vi.......

Coolt, många har längtat efter den här dagen då jag har skapat min blogg. Dom lär bli glada.
Många vet inte att dom borde läsa den här bloggen och därmed bli gladare.
Dom som hittar hit dom hittar, dom andra - får skylla sig själva.
-
"things that make me go hmmm" idag.
-
Jag stör mig något oerhört på att jag blir akut kissnödig så fort jag sitter i bilen inne i stan och tvingas dubbelparkera för gå in ett fik och beställa en latte för att kunna nyttja bekvämlighetsfaciliteten.
Det är ju så pinsamt att bara fråga efter toaletten...
Idag kostade mig toabesöket 40 pix. 40 spänn för en latte! Svär att hon bakom kassan visste varför jag kom in.
40 spänn - må lössen från tusen kameler hemsöka dina armhålor kvinna.
Ironiskt eftersom det var kaffet som gjorde att jag blev kissnödig.
Måndags kväll kostade det bara 20kr på Söder. Att låna muggen alltså.
-
SL chaufförer. Samhällshatande terrorister. Dom hatar allt och alla. Dom kör inte sina egna bilar och kan göra vad fan dom vill när dom vill. Smäller dom får dom betald ledighet iaf. As. Är det mitt fel att jag har råd med en egen bil? Gäller inte 30 gränsen för dig? Det är därför jag aldrig skulle kunna åka kollektivt, jag skulle "göra kaos" med dom ("laserturchen").
-
En kul grej, jag skrev det i FB men ändå:
Kundbesök. Läser menyn.
Kycklingsallad - isberg, tomat, gurka, majs, citron... räkor
Lasagne 65:-
Lasagne al forno 79:-
Tryckt i 3000ex. Skickat till hushåll.
-
Efter att dom anställda förstått att jag inte kom från Miljö & Hälsa och Skatteverket:
-
Drar ett skämt:
Är ni intresserade av halalskinka för 29.90?
Inväntar ett leende men får en motfråga:
Per kg?
--------------------------
Moi - Hur många luncher har ni per dag?
Potentiell kund - 80.
Aha, nyöppnat eller?
Nej länge.
Ok, haft menyn länge?
Ja.
Tystnad. Vill jag erbjuda dom tjänster eller inte?
Kör ni husmanskost till lunch?
Ja, pizza och gryta.
what the ......................Kul, typ kalv i dillsås eller?
Nej, wok med kött. Och kyckling.
Känner efter i fickan om Berettan ligger där.
Har du några fakturor från din nuvarande leverantör så kan jag se om jag kan matcha priserna?
-
Okunnig potentiell kund kommer med broschyrer och reklamblad.
Tystnad. Hur mår du människa?
-
Ja, dom har jag också, har du fakturor eller följesedlar med vad du har betalat för dina varor?
Ja.
-
Okunnig potentiell kund med behov av seriös lobotomi 1950tals style är borta i 5 minuter. Ingen överdrift.
Får en faktura, ögnar igenom priserna och konstaterar att det blir svårt för mig att matcha priserna.
Ser att det är daterat 100506.
-
Du har ingen nyare faktura än den här?
Det är den sista.
Vad menar du? Den senaste?
Ja!
Räcker ett magasin för den här varelsen?
Ok.. ja, dom här priserna kan jag inte matcha tyvärr.
-
Skall tacka för mig när jag upptäcker att det är annat företags namn som mottagare.
-
Men du, det här är väl inte ditt företag? Ditt företag heter ju ****?
Nej, inte min faktura.
Hur skall jag kunna offerera dig något om jag inte får rätt underlag?
Hur skall vi göra affärer då?
Du sa faktura här är faktura. Jag handlar på Villis, jag har kvitton.
Ok, så du handlar på Willy´s till restaurangen? Jag förstår.
Får köra dubbla magasin för säkerhets skull.
-
Har du grejer med kort datum eller som har gammalt datum? Vi köper allt.
Jag får tacka för mig, trevligt att träffas. Jag kommer förb, jag e-mai....jag postar en offert till er under nästa vecka.
Men du vill veta priser?
Nej då, det ordnar sig. Hör av er när ni fått offerten så kanske vi kan justera något på den.
Jag ringer dig, jag har ditt kort.
-
Vänder och tar visitkortet.
-
Nej vet du det är fel nr på den här. Du får ett nytt iom offerten.
Hej då.
Halalskinka då? hör jag bakom mig.
-
Vänder mig om, tar fram Berettan och................


Disclaimer
Vissa fakta i texten kan vara sanna, förvanskade eller påhittade. Vissa fakta kan vara projicerade åsikter.
Vissa fakta kan vara önsketänkande.
Jag vet inte, jag är så jävla förvirrad ibland.







Kommentarer
Postat av: Anna svennewannabe ;)

Du borde seriöst fundera på att skriva någon form av literatur (tänkte skriva skönliteratur men kom på vem jag skriver till). Du är bra på att skriva, texten är levande kan man säga. Roliga är att jag ser ditt minspel undertiden jag läser bloggen.

Fortsätt

2010-11-25 @ 10:03:14
Postat av: Åsa

Hahahahahahaaaa! Underbart!! Du är min nya idol brurschan! ;D

2010-11-25 @ 23:58:02
URL: http://xcobra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0