Turkosh rasist enligt Metropol

Hej "Turkosh",

mitt namn är Bengt Arwén och jag är presschef på SR, av en händelse fick jag ett print av din blogg som berörde Radio Metropol 93,8.

Jag förstår av texten att du har synpunkter på våra programledare på just den kanalen och tycker att det är bra med åsikter. Jag hade gärna diskuterat detta direkt med dig än att du hade bloggat om det. Det är din fulla rätt att göra det även om jag tycker att det närmar sig förtal och tycker att du har undertoner som går åt det främlingsfientliga hållet.
Jag låter våra jurister titta på detta och återkommer med vår ståndpunkt i den frågan.

Vi på SR är alltid öppna för kritik så länge den är objektiv och kreativ. Jag tycker att du har misslyckats med vara just objektiv i din kritik. Det är människor som kämpar och gör sitt bästa för att nå ut till många lyssnare varje dag. Många har blivit sårade av ditt "skämt", tänk på det när du bloggar. Det är riktiga människor med riktiga känslor som påverkas.

Jag vill med detta mail ge dig en hint om att vi kommer att följa upp detta och jag rekommenderar att du kontaktar en jurist. Jag ber dig också att vara betänksam innan du följer din impulsiva tanke att offentliggöra detta mail. Men som sagt var, det är din rättighet. Exkludera då inga delar av mailet, dina läsare är nog mer objektiva än vad du är.

MVH

Bengt Arwén
XXXXXXXXXXXXXXXXX

-

Hej "Bengt"

tack för ditt mail. Tillåt mig klargöra min ståndpunkt i den här frågan direkt.
Fuk Thou.
Det ligger i Thailand, tror jag. Googla det, bättre än att Binga, Bing är värdelöst.

Jag vill inte komma med några undertoner alls.
Jag tror att jag misslyckats i att kommunicera ut det faktum att jag hatar utlänningar.
Jag tycker som alla svenskar att alla utlänningar borde åka hem till vart dom nu kommer ifrån.
Dom har inget här att göra. Om vi nu måste ta hit ytisar så bör dom hålla sig "low down" och jobba som taxiförare, städare och pizzabagare. Helst bör vi placera dom alla i ett och samma geografiska område.
Typ Skåne. Skåne borde också lämnas till danskarna som en gest av välvilja. Skåningar kan inte svenska och dom vill inte tillhöra Sverige. Danmark blir 3 ggr så stort. Alla nöjda.
Ta med alla som heter Glenn från GBG också.

Du pratar om att människorna på stationen har blivit sårade?
Du som är anställd av mig som skattebetalare i en statligt ägd institution skänker inte tanke åt alla svenskar som blivit sårade av den förhatliga dyngan som dina programledare kebab-med starksås-rapar ut i etern, dag efter dag?
Hur många människor har jag sårat hos er? 8st?
Dom har sårat 50 000 människor om dagen i flera år.
Hur ser du på den ekvationen? Är du objektiv?

Tror du på fullaste allvar att ni gör bra radio när ni skickar ut en ärtig chilenska på morgonen till tunnelbanan för att fråga ut hederliga människor om hur deras dag kommer att se ut? Eller 3 saker som är bra med Bredängs Centrum? Folk har bråttom med hinna till jobbet. Riktiga jobb.
Vart ligger Bredäng? Vem bryr sig? Det kan inte hända någonting bra i Bredängs Centrum.

Eller är det bra radio och skicka ut en Gurgin (wtf?) för att han skall ha en förmiddag med någon för att se hur hans/hennes förmiddag ser ut?
Jag kan tala om hur min förmiddag skulle se ut med en Gurgin flåsandes i nacken.

Stationen som är "lite mer som du" är inte alls som mig.

Gurgîn Bakircioglu, Ametist Azordegan, Ison Glasgow,  Samanda Ekman och Erik Klarén
Paola Bruna, Rasmus
Bentancourt med sina fantastiska RRRRRRRRRRRrrrrrrrrrr betoningar
Iman Hazheer (fick byta ruta i explorer 4ggr för att skriva det namnet)
Nachla Vargas Alaeti (bara 6ggr)
Ayan Hirsi som älskar sin mamma.

Vilka är dom här "lite mer som"? Ser du namnen ovan?
De få svenskarna har väl fått jobb på Metropol tack vare DO och lagen om jämställdhet.

Tomtefar Bengt:
Tror du på fullaste allvar att med min blogg "Turkosh" att jag har fördomar om folkgrupper och är främlingsfientlig?

Jag har bara fördomar om och mot främlingar och är bara fientlig mot dålig radio. Metropols radiopratare bortsett från ett fåtal som suger helt enkelt.
Dom duktiga sticker till en kommersiell kanal så fort dom får chansen.
Dom andra Benetton människorna blir kvar.
Och vi lyssnare som byter kanal så fort kallpratet inleds mellan låtarna.

Reklamfri kanal betyder helt enkelt pissig kvalité på programledare och innehåll.

Åk till Fuk Thou, vila upp dig och få perspektiv på saker och ting. Lyssna lite på 93,8.

Tack, du gjorde min kväll.

Kommentarer
Postat av: Big Al

Bengt vill ha dig som vän på FB... Är tydligt som fan i hans uppvaktande.

2010-12-09 @ 10:49:16
Postat av: Bengt Rybank

Cem alltså.

2010-12-14 @ 16:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0