Surt godis

Was in the burbs 2day, Jakan närmare bestämt. Barkaby. Barkarby.
Toys ´r us.
2 grejer störde mig ordentligt.
Det första man hör när man kommer in är jollrandet från någon nalleliknande bebis som Toy s rus satsar stort på i år. "Sho sho" jag kan gå. Krama mig. Sho sho".
WTF? "Sho sho" snacka om att ta fram leksaker som kan passa kunderna i närområdet!

Anywayzzzz:
Kommer in och får direkt, DIREKT, ögonkontakt med securitas vakten inne på stället.
Ler. Vakten - en MILF, sizear mig från skorna upp till mössan men ler inte tillbaks.
Shit tänker jag, nu får jag sällskap inne i butiken.
Mycket riktigt. Jag var där i 1t 10 minuter, 3 vändor. Fram och tillbaka längs gångarna, upp o ner över hyllorna. Andra kunder frågade mig efter var Ben 10 grejerna låg, jag visste direkt. Någon frågade vad Buzz Lightyear kostade - i knew.
Vakten var omkring mig hela tiden. Fick ögonkontakt några gånger till, jag log. Hon log inte.
Fingrade på com radion hela tiden.

Jag lacka till. Va fan skulle jag åka ut till the burbs för att snatta leksaker? Moi?
Jag har ju för fan en Rolex!! Jag kör en Tahoe ffs!

Så, "you want to play - let´s play". La i en högre växel.
Jag pratade i min Sony Ericsson, det ringde på min IPhone, jag messade från min Galaxy. Jag var högljudd och märktes. Plockade stora paket, la i vagnen, ställde mig i kassakön, gick ur den. Gick tillbaka till PS3 hörnan. Ställde mig i kön igen. Pratade i telefon. Gick ur kön. Ställde vagnen åt sidan och gick igenom kassorna.
Eva Braun följde efter, gick in igen. Tog vagnen, åkte runt lite till.
Gick fram till godishörnan, plockade 5 små twix, la 4st i fickan.
Kom fram till kassan, betalade för varorna och viskade till finniga lillpojken i kassan att jag hade 5 twix totalt.
- Aha, sa han, var är dom?
- I magen, jag har redan ätit dom.
-Tack för att du är ärlig sa han.
- Don´t mention it dear.
Vände mig mot vakten som "råkade" stå precis i närheten, log lite till.
Packade påsarna och började rulla ut, precis när jag kom ut i friska luften hör jag:
- Ursäkta kan du stanna ett ögonblick?
YES! Nu ska du få en verbal lavette, vakthelvete. Anklaga mig för stöld gör det!

- Ja, är det något problem?
- Ja det kan man säga, sa hon.
- Ja, det måste det vara med tanke på att du har följt efter mig ända sedan jag kom in i butiken.
Förstår inte vad som är problemet? Är jag för välklädd? Har jag för välansat skägg?
Pratar jag för bra svenska? Är min klocka för dyr? Har jag en ryggsäck som ser mystisk ut?
Jag ber om ursäkt om jag fick för mig att spendera pengar hos er här i förorten, det skall inte upprepas.
Men om du ber dina uppdragsgivare att öppna en butik i Danderyd eller Täby så slipper vi det här problemet.
Hur fan kan du få för dig att jag skulle sno något här?

Tystnad.
Där fick du biaaatch!!

- Jag, ehum, tror att du överreagerar något.
Körde min klassiker:
-"Det är en åsikt, det är din åsikt och jag kan inte säga att du har rätt eller fel, men jag håller inte med" (funkar klockrent varje gång!). Du kan inte bedöma hur jag upplever den här situationen.
Så, vad vill du - kolla igenom mina fickor eller påsar? Skall vi in till något bakre utrymme där jag skall klä av mig och du skall leka doktor?

Hon skrattade till.
- Nej, det har vi redan gjort för länge sedan du och jag.

Jätte smile typ Jokerstyle.

- Va?
- Du känner inte igen mig förmodar jag?

Vafan är det här? Jag tittade på henne och log något röd i ansiktet.
- Njaaa....

- Wow sa hon, så du minns mig inte alls?
- Tyvärr. Försöker frenetiskt komma på vem hon är..

- Vi var ihop ett tag för länge länge sedan. Linda från gymnasiet minns du?
-----------------------------------------------flatline------------------------

Min bil blev våldtagen igår. Mitt på ljusa dagen, förmiddagen. Framför en massa människor. Ingen gjorde något.
En buss som enligt chauffören var en "dubbldäck" och en baltisk lastbil lastad med antingen stöldgods eller byggjobbare fick för sig att trycka till mig. Samtidigt. Från 2 håll. En dubbelmacka. Threesome. Menage á trois.
Utan glidmedel, utan skydd.
Jag kände mig smutsig. Billig.
-
Jag hade 3 kundbesök igår, kom försent till alla 3. Snyggt. Skyllde naturligtvis min sena ankomst på att dom själva hade missuppfattat tiden. Va fan! Jag har ju en Rolex! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0