Smågodis & nya mail

Zlatan, besviken på att han lämnade världens bästa klubb med det absolut bästa spelet för Milan(?).
Glad att han ändå levererar men underhållsmässigt ett jätte nerköp.
-
Du kändis som skrivit en bok som handlar om en DANDY - vad tänkte du med? Din radioreklam låter ju så jävla krystat - som om du inte ens själv vill läsa den. Remember målningen "Den döende dandyn"? Dandyn är död, varför skriva en bok om det?
-
Så mycket bättre - bra underhållning trots Lill Babs och Stekarn-wanna-sing-like-Frank-Sinatra-Berghagen.
Kan du sjunga på något annat sätt Lars?
Di Leva låter som en erfaren tungviktsboxare med en rejäl dos ganja i sig när han pratar men.... svårt att inte tycka om honom.
Bra underhållning eller börjar jag bli gammal?
-
Stör mig rätt mycket på Radio Metropol 93,8. Grymt i början med skön hip hop/rap & R´n B. Nu Lady Gaga och skit? Deras radiopratare förutom Ametist & Eye´n I suger något hårt, något stör mig med alla dom andra.
Så jag drog iväg ett mail (eller inte) till dom.
---
Hej,

jag heter Tobias Karlsson och är 26 år, studerat media & kommunikation på Stockholms Universitet och liknande utbildning i USA under 3 år. I USA fick jag den stora äran att vara radioDJ på college (3år) och jobbade även på 106.1 WBLI under prime time varje dag under 2 år. Har stor erfarenhet av alla ljud plattformar och van med live intervjuer. Jag har under de 2 senaste åren jobbat på FM98 i London och även haft hand om Hedkandis radiosändningar.
Jag är numera bosatt i Sverige, sedan 2 veckor, och fastnade för er radiokanal. Frågar rakt ut - finns det någon öppning hos er? Kan jag skicka in mitt CV?

-
Svar från kanalen.
-
Hej Tobias,

tack för ditt mail, vi söker inte efter nya profiler till vår kanal.
Lycka till med jobbsökandet.

MVH

XXX
-


Okej, kan detta stämma? Känner verkligen Metropol att dom har the best of the best till sin kanal?
Tror inte det. Skickar därför ett nytt mail från en annan IPadress med tillhörande hotmail adress.
Dagen efter ovan mail.
-

Shulululu,

Gurgunnka in the houzeee.
Ni kan kala mej Flesh. Jag behöver job och jag har fetaste röst för radio. Mina kompizar zeger alla zamma zak. Flesh du är schön jao, zök radiojob. Zå jag zöker, man vill ju inte vara en biatch likzom.
Jag bor i Jakan med min mamma och 6 brorshor. Jag 24 år har jobat på pizzeria och zom vaktmäztare på Jakanz fritidzgård. Jag har gått 1an, 2an, 3an, 4an, 5an, 6an, 7an sen 8an jag palla inte mer.
Min guss jobar hoz er zom assisten åt Gurgin zå jag kan mycke om er kanal. Diggar olds skol west coast hip hop som Blacknuss, Latin Kings, Snow (infor mar i licki boom boom down infor mar shodlsh slsos ssshllown i licki boom boom down), R Kelly och eMinem.
Min bästa film är Titanic 2 (ziboiiiiiiiiin) och alla action rullar med JanClådVanDemn.
Jag tycker om äkta inte falsk, sejer vad jag kan. Min mama från Chile och min pappa nr 1 från Marocko, min pappa 2 från Kenya (mamma hitta på semester) Så jag kan flutande chilenska, arab och alla höftskynke språk.
Plus jag bor i jakan med irakier, boznier och några finska. Jag är värsta medborjare i världen.

Vill ni höra min röst eller?
--
Svar från kanalen:

Shu Flesh,

du verkar fett nice. Vi har en tid vi behöver fylla upp med en ny fräsch röst från förorten. Du kommer att få intervjua folk i tunnelbanan på morgonen när dom är på väg till sina jobb typ 5 minuters sessioner, surra lite med kidzen på Centralen om vad som gäller där ute nu och få testa bästa kontantkorten för utlandssamtal.
Vi behöver också kolla vilka McDons som anställer folk nu. Vi vill ju hjälpa våra ungdomar att få sysselsättning efter högstadiet.

Rösten är inte så viktigt, vi tittar mer på hur konstigt ditt namn är och hur dålig din svenska är.
Du har grymt bra musiksmak, du lär passa in här som fefferonin i kebabrulle.
Kom förbi på måndag, vår adress hittar du på hemsidan.

C´ya

XXXX
-

Flesh responderar;

Shu lan,

alltså jag har fet idé. Jag pallar inte gå upp zå tidigt på morgon zå jag tar folk som hänger på tuben mitt på dagen o kollar vad dom jör å sånt. Jag kan tezta kebab över hela ztan - Botkirka, BRD, Tenzta, Rinkebry och Jakan.
Du vet, vem har bäst vitsås, vad kolan kostar och zånt zom är viktigt för ozz.
Zen kan jag zpela fet muzik zom min homie har proddat med autotune han är värsta Nelly rapparn.

Aboo, jag kan inte åka tuben till Karlaplan, haft kaos med väcktarna därborta alltså. Dom är värsta lazermannen, en kille från Algeriet jagade mig batong och skrek - stanna din arab efter mig bara för att jag tagade FLESH på en käring i rullator. Fuk sånt jag kan också berätta om - rasismen i Sverje. Hets på folkgrupp och polisvåld.

Peas,

fLEsH
-

Sho brorsh,

vet vad du menar, du är perfekt för oss. Vi kommer till dig och bygger en mobil studio hos dig.
Ringer dig snart.

Stay suburb bro.

--
--

Kalla fakta here i come! Skall det vara så här? Ska det det? Ner i papperskorgen (Sverker från Plus hälsar på...).
-
En kul grej jag kom på:
Hände i en öststat där jag spelade en turnering, för ett par månader sedan.
2 äldre individer, ganska sköna snubbar, skulle ut på thaimassage på dagen. De hade bokat tid och dom var så säkra på en happy ending att de tryckte i sig dubbla doser WhyAgra.
Besvikelsen var stor när dom blev masserade i full erektion iklädda endast papperskalsonger då dom insåg
att NO meant NO!
Inga extra sedlar hjälpte.
Visst är det konstigt med thailändskor som inte gör vad som helst för pengar?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0