fLeSh telefonsäljarknep

En kompis till mig har ett annorlunda knep för att sälja produkter av olika slag.
Han åker runt i bilen om dagarna och levererar det har han sålt via tfn. Det ger honom nya potentiella kunder, han hittar en adress, kollar upp vem som bor där på Eniro, ringer upp dom på mobilen - är det finare kvarter så är han slick, är det in the hood då är han en brursh - så här kan det låta.

Bririririririrrrrrng.
-Hallå det är Eva,
(fLeSh) - Hej hej, mitt namn är John Norum och jag ringer från "Ledsna, hungriga sälar i nöd
behöver hjälp" fonden.
-...Hej.
-Jag skall inte be dig att skänka pengar till vår organisation, jag tänkte bara höra om du kunde ta dig max 5 minuter att svara på några frågor, det vore jättesnällt? Du får en trisslott som tack för hjälpen.
Vad säger du? Max 5 min. Det här är John Norum, känd artist från 80 talet, jag är organisationens frontman.
- Jaha, ok. Det går väl bra.

Alla minns John Norum men ändå inte.

-Tack, då är min första fråga följande: Vill du köpa 500gr kokain för ett bra pris?
-Va sa du?
- Vill du köpa 500 gram k o k a i n för ett bra pris?
- Vad är det för någon fråga?
- Ja, det är en rak och enkel fråga.
-Är detta ett skämt eller?
-Nej, Eva. Det är på allvar.
-Nej det vill jag inte!
-Ok, kan du tänka dig att köpa... säg 250gr?

Tystnad.

-Är det för mycket det också?
-Vart ringde du ifrån?
-Eva, är det för mycket med 250gr?
-Men snälla människa...
-Eva, tänk på att jag vet vad du heter, jag har ditt nummer och jag vet var du bor.

Nu börjar han att bryta lite, för att lägga in hotfulla undertoner....
Zå, nu vill jag ha svar på mina frågor, förstår du?
-Vad är det du säger för något?
-Är det för mycket med 250gr? Är du redan hög eller?
-Men jag vill inte ha kokain.
-Nähä, har du provat det?
-Nej, självklart inte!
-Hur vet du då att du inte vill ha det?
-...jamän det är ju knark!
-Ja, varför finns det knark tror du? För att folk vill ha det.
-Nej nu lägger jag på.
-Ok, gör det. Jag kommer förbi ditt hus och knackar på istället. Vill du det?

Tystnad.

-Säg att det är skämt.

Nu höjer han rösten lite och förstärker brytningen lite till.

-Vicket schämt? Jag schämtar inte. Vill dy att ja komer förbi heller?
-Nnnnej..
-Nej jus de. Så svara, är det för mycke med 25 gubbar ladd?
-Va?
-Amina koduuum cadi. Jag zvär du dödar mej. 2 5 0 gr KOKAIN din idiit.
-Men jag knarkar inte.
-Dy, om dy haldrig har prövat den, hyr vet dy att den inte e bra?
Zå, vi göra så här. Du håller tist och jag bjuder dig på den här förslag.
Dy får köpa, bara dy - zpecial för dej, 10 gubbar - alltzå - 10gr kokajn för 15 000 tysen.
Zen om dy vill ha mer dy kan ringa mej.

-15 000? Det är jättemycket pengar.
-Aha, dy vill pruta. Dy bor i gyla hus i Danderud med en fet Q7a och en Benz på garage och dy vill pruta?
Ok, dy hustla mej. Bra, dy får 10 gubbar för 13 tuss och vi sejer zå?


Tystnad.

-Alo, jag har inte tiden för den här shajt, förstår? Bättre jag kommer förbi hus, vi prata mer.
-Nej nej NEJ. Visst 13000.
-Bra quinna, du lägga kuver med cash i brevlåda. Jag buta mot ladd.
Du sejer till man, aina eller någon annan. Jag åka i fängelse, tråkiga saker hända.
Förstår?
-Aina? Jag känner ingen Aina.
-Vallahi billahi...polis för fanan, polisen.
-Nej ingen polis.
-Om pengar inte ligger i låda inatt, tråkiga saker hända. Du får böta extra.
-Ja ja.
Nu vi seja hejdå.
-Hej då!
-
Nu kan man ha åsikter om det är rätt att indirekt hota och skrämma folk till att köpa varor folk egentligen inte vill ha. Det är ett sätt som är otillbörligt och själva varan i sig är förkastlig.
Men fLeSh vill bara påvisa att alla knarkar om dom får möjlighet och att allt går att sälja om man bara engagerar sig i införsäljningsfasen.
Eftersom fLeSh avskyr knark och dess långtgående effekter på samhället så lär han folk en läxa genom att lägga potatispulver blandat med dextrosol i en påse som han skriver KNARK på i brevlådorna. Och en trisslott.
Vem skall klaga liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0