Dagens LOL

Fick ett gmail idag, 11.17:

Hej,

mitt namn är XXX XXX från företaget XXXX. Vi jobbar med online action marketing och vi har fått indikationer på att din blogg visar ökad trafik.

Vi skulle vilja presentera ett affärsförslag för dig där vi kan hjälpa dig att tjäna pengar på din blogg. Vi har ett flertal företag som gärna erbjuder ekonomisk ersättning om deras produkter/tjänster syns eller beskrivs på internet. Vi kan också hjälpa dig, kostnadsfritt, att uppdatera din blogg på en bättre plattform och optimera dess synlighet. Det är någonting vi bägge parter kan tjäna på.

Jag skulle gärna vilja träffa dig för att presentera detta förslag och jag föreslår ett möte i vårt kontor på XXXXgatan XX, gärna i slutet på den här veckan eller i början på nästa vecka.
Ring mig gärna så kan vi diskutera vidare. Vi vill gärna att du blir medlem i vårt stall snarast.

Personligen tycker jag att din blogg är rolig, välskriven och det du skriver om är intressant. Det kommer att bli en succé när vi hjälper dig att optimera sidan.

MVH

XXX XXX

--
WHAT? Min respons. 14.45
---
Shululu XXX

Fan vad najs att du mailar till mig. Kul att du tycker att min blogg är rolig nog att läsa den,  kommentera gärna .
Det stämmer också att trafiken har ökat rätt rejält, hur kan ni veta sånt egentligen? Värsta KGB.
-
Jag är naturligtvis intresserad av att tjäna cash på skrivandet. Jag vill bli som blondibella fast 20 år äldre. Och manlig. På tal om henne, du som jobbar med sådant här - känner du henne? Jag skulle bra gärna vilja träffa henne alltså. Då skulle hon få något att blogga om - jag svär :).

Jag säljer gärna mig och mina åsikter för pengar. Jag är inte idealist eller kommunist utan realist.
Jag brukar se Wall Street, den första - den andra sög hårt, om och om igen för att peppa mig själv att tänka "cash".
"Money never sleeps", som under rubriken var till den första rullen. Oj, där fick du en särstavning också.
Under rubriken. Underrubriken. Eller under rubriken? Ja, du hajjar vad jag menar.

Men nu är det så att jag har redan blivit kontaktad av en annan firma vi surrar lite om ersättning hit och gratisgrejer dit. Så jag vet inte riktigt, dom känns bra liksom. Jag har inte skrivit under något än men dom har lovat mig massa grejer som jag skall skriva om så att jag får ut budskapet lagom till julhandeln som dom sa. Jag får behålla allt.
Weeee, Kryssbox, PS3, en barbara, LED tv o sånt. Behöver inte köpa några julklappar nästan. Kan slå in allt och ge bort det sen. Får till och med handla för 5k på leksaksbutiken XXXX´X XX till barnen! Förstå det.
Jag får betalt per ord för varje vara jag beskriver och en summa för varje blogg med reklam artiklar.

Så visst vill du vara med i racet kan du komma med ett förslag. Jag vill också signa snart. Det är inte långt kvar till jul. Jag är ganska upptagen på dagarna, jag jobbar stenhårt med att sälja grejer på blocket.

Vi hörs

Medelst vänliga hälsningar

....
Nytt mail. 15.10
-
Hej igen,

vad bra att du tänker som du gör. Det är precis vad vi erbjuder dig, pengar, varor och "fame".
Man får väldigt mycket demoprodukter och dessa blir automatiskt dina. Vidare så får man ekonomisk ersättning som är kopplat till trafiken till din blogg. Allt det där leder till berömmelse och du kan säkert hamna i någon veckotidning eller något radioprogram till slut. Kanske en TV produktion?
-
Vårat företag är välkänt vår bransch, de andra bolagen tar en stor del av den ekonomiska ersättningen DU får av företagen som vill marknadsföra sig på DIN blogg. Många har varit i tvistemål fler gånger än vad Blondibella har färgat håret ( Ja, jag känner henne :)). Vi tar ungefär hälften så mycket som dom och jag garanterar att vi kan generera fler och bättre företag än vad dom kan. Jag bifogar en fil med referensjobb/bloggare så får du bedöma vår kapacitet.

Du får också möjlighet att styra en del av de företag du vill jobba med. Spelkonsoler är alltid på tapeten, där är spelen man vill åt egentligen. Det ordnar vi hur lätt som helst. Det leksaksbolaget du nämner jobbar vi också med. Vi kan också ordna kläder till dig, din flickvän/fru och även till ditt barn. Julhandeln är naturligtvis det vi också vill jobba mot, i första läget. Sedan kommer säsonger som vår & sommar. Då är det mycket upplevelser vi kan ordna. Ballongflygningar, weekendresor, fotbollsresor mm.

Jag vill inte maila över några siffror, det kan jag dra för dig när vi träffas. Kan vi inte få till något möte den här veckan?


MVH

XXXX
-
I MED BETET!
Mon response. 15.15
-
Shu,

har du Blondibellas nr eller mailadress? Kan du inte hook me up?
Tv produktion, vet inte. Men jag har en grymt bra idé om ett radioprogram som jag och min föredetta-snart-bra. kompis-igen Yxmannen har spånat på. Askul.
-
Spar din och min tid, siffror?

MVH
xxx
-
15.20
-
Hej igen,

ok, jag förstår. Rakt på sak, det tycker jag om.
Kommer du upp i 20000 sidvisningar per blogg så erbjuder vi dig 500kr/blogg och ytterligare 500kr/blogg för de gånger du skriver om en reklamprodukt. Du får också följa vissa instruktioner om hur du skall skriva och vad. Du får naturligtvis skriva om det i en textform som passar dig. Jag bifogar en fil på hur det kan se ut.
Du får också behålla produkterna.
Du måste också skriva under ett avtal med oss som stipulerar det konfidentiella.
Du får också biljetter till galapremiärer inom bio/teater/show. Ibland också middagar på vissa restauranger. Då och då övernattningar på hotell mm.

Låter det bra?

MVH

XXX
-
Nu avvaktar jag tills imorgon..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0