Kunder kunder kunder

Förberedde mig mentalt för den här kunden, en pillertrillare som ser ut som Saddam meets Stig Helmer meets Lurch. Mkt, alltså mkt knagglig svenska.

Briririrriirriring.
- Pisseria XXXX
- Hej det är JAG som ringer från företaget XXXXXXXX
Jag sökte Roman.
- Vem?
- Roman.
- Vikken Roman?
- Ja, den Roman som jobbar där. Han som äger stället???
- Va du ringer från?
- Från XXXXX, jag var hos er igår och pratade med chefen Roman? Har jag inte ringt till pizzeria XXXX?
- Det här pisseria XXXX men ingen Roman, jag käner ingen Roman här. Var ligger Roman?
- Italya kanske, hör jag en stjärna säga.
- Vem äger stället? Jag var där igår liksom och pratade med ägaren.
- Jag.

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

- Ok, men då pratade du och jag igår med varandra eller hur?
- Ja.
- Då frågade jag efter Roman och du sa att det var du? Idag är du inte Roman?
- Nej, jag Fadi.
- Hjälp....
- Va?
- Ok Fadi, hur som helst, jag kollade igenom dina priser och du har redan jäkligt bra priser. Det är billigare än dom du beställer av idag.
- Nej.
- Jo, det är det, varför skulle jag ljuga?
- Du är dur. Du är mycket dur.
- Nej jag är inte DYR, du har ett pris på fakturan och sedan har du rabatt så ditt pris är billigare.
- Nej.
- Jag tittar ju på en fakturakopia just nu. Det är billigare.
- Nej.
- Du kanske inte läser fakturan rätt, du har en post med 10% rabatt, det blir B I L L I G A R E.
- Fixa pris jag handlar.
- Men dom priser du ville ha av mig är dyrare än det du betalar till mig idag, skall jag höja priserna menar du?
- Nej.
- Så vad ska jag göra?
- Fixa pris, förstår du inte?

ZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzz

- Ok så du vill jag att justerar priserna till den nivån du vill betala?
- Znälla, fixa pris jag handlar. Enkelt.
- Så du vill att jag höjer dina priser alltså?
- Va znackar du om, höja pris? Vem ska handla då? Fixa pris jag handlar.
- Vet du vad GSG priser är?
- Nej.
- Jag misstänkte det. Ok, jag fixar GSG priser åt dig men du får verkligen inte berätta det för andra för då vill alla ha det, ok?
- Så, bra. Du fixar priser?
- Japp, jag lägger in det i systemet. Dom priserna du ville ha, ok?
- Bra bror, vad är GSG?
- Går det Så Går det.

- Vi hörs Fadi, hälsa din kollega. Är det han med the buttcrack från igår?
- Ja han jobba igår också.
- Hälsa honom att han har en jävligt schysst skåra.
- Ja jag hälsa.
Hej då.
--------------------------------------------------------------
Det ringer i en av ftg telefonerna (Ja, jag har 3 jobb. Jag är en Very Important Person).
Svarar, en halvnazi till kund på andra sidan.

- Tja, det är Pelle från XXXXX
- Sieg på sig Pelle, hur står det till?
- Ni är ju en pizzagrossist för fan, man kan ju inte handla grejer av er.
- Tack Pelle jag mår också bra. Hur kan jag hjälpa dig?
- Ehh va, ja ja allt är bra. Jag kommer att sluta handla av er.
- Så tråkigt, hur kommer det sig?
- Ni säljer ju mest pizzagrejer.
- Jaha och det baserar du på vad Pelle?
- Ja, kolla sortimentslistan, det är ju bara pizzagrejer.
- Pelle, hur länge har du beställt av oss?
- 1 ½ år ungefär.
- Wow, det tog så lång tid för dig att titta igenom vår sortimentslista. Jag kan säga så här mycket till dig att ungefär 15 % av vårt utbud är anpassat för pizzerior, resten passar alla restauranger.
- I alla fall, jag vill ha leveranser av en riktig restauranggrossist.
- Du får beställa av vem du vill, det är helt ok. Vill du sluta jobba med oss så är det ditt val. Men jag tycker att man skall sluta av rätt anledning bara. Så vad är egentligen problemet?
-
Inget.
- Så det är inget problem?
- Nej.
- Men du vill sluta handla av oss?
- Ja alltså...
- Pelle kom igen nu, vad är det? Jag menar du säkert den enda svensken som äger en pizzeria i STHLM, du har precis köpt en lunchrestaurang  och det går bra. Har du fått hybris eller? L O L. Du beställer nästan bara pizzagrejer och nu vill du byta för att vi är en pizzagrossist fastän vi inte är det. Hur mås det egentligen?
- Vet du - det var inget, vi kan väl höras senare?
- Självmål Pelle?
-
...ja.
- Vi hörs.
- Hej.

ZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0