Svensk Maffia?

Ok, har slarvat lite med bloggandet. Måste blogga och få upp statsen lite. Annars blir det inget extra tillskott i kassan.

Först dokumentären som var så jävla haussad - Svensk Maffia.
Den suger. Det tycker alla "friends of mine".
Innan första avsnittet så var det flera som sa "vi lär känna igen en jävla massa polare eller hur?"
Nu efter avsnitt 2 så lär tittarantalet gå ner. Duktigt o dribbla bort sig själva.

Jag kände igen 2st. Men inga av dom där hardcore gängen jag var med i när jag var ung.
Lidingögänget. Alvik. Odenplan eller Oystermalm.
Vi på ön var ashårda, åkte runt i våra Ciao Super Bravo och snodde delar till moppar. Bröt oss in i övergivna bilar. Baxade kassettspelare från skrot Volvos o grejer. En av oss hade också tårgas i fickan.
Vi var jävligt nära på att sno en busshammare en gång. Alltså riktigt nära.

Vi var med i gängslagsmål också. Vi var 4st dom var typ, utan överdrift, 40 pers. Från Odenplan.
Vi, fulla på häxblandning. Standard ni vet. Campari, gin och juice. Dom, höga på hasch och fulla på ren vodka.
Vi var 3 som fick duktigt med stryk i Ropsten. Jag var orörd, den enda i vårt sällskap som hade svart bombarjacka, Champion munk jacka (grå of course), kickersjeans (ni vet dom lite vidare nertill), vinröda Converse (var är dom nu?) och Redskins keps.

Mina gängmedlemmar hade chinos (Dockers), seglarskor och Gant jackor.

De 40 trodde att jag var en av dom. Dom turades om att slå på mina bröder. Någon började snegla på mig när jag inte gjorde något. Så - jag satte en kombo på en av mina brorshor. Rätt snyggt faktiskt. Front kick, 2 round house och avslutade med en yxa. Imponerande. Tack Jens Hultén/Aquila Kickboxing.
Min homie var ändå så jävla groggy så han mindes inte att det var jag. Men det där är historia.


Anywayz - Det där "gänget" med ski masks som inte ville lämna några kommenterar om dom hade dödat någon.
O M F G!
Vi måste bli bättre på att använda preventivmedel i världen.
Maffia?
-
Ikväll hade jag FF (GF) och min dotter MF/SBF/LBF. Så vi mös till med Blu Ray filmer. Sådana vi redan sett men eftersom utbudet på BR filmer suger purjo så hade vi inget val.
Pringles (party size!???) och Cola på Sacco säckarna i spelhörnan. PS3 is tha shit!
Det blev Killers, rolig, och Prince of Gässspia. 15 min i film nr 2 kom tröttheten smygande och vi kurade ihop oss i sängen. Fröken somnade 21.30.
Kul fredag.

FF - frufritt GF -gestapofritt MF - mammafritt SBF - storebrorsfritt LBF - lillebrorsfritt
-

Nu borde jag få lite extra cash, har namedroppat en jävla massa produkter.

Kommentarer
Postat av: M on the block

HM, minns nån som var helt skakis efter att ha besökt ett jätte "skumt" kvarter i Örnsberg,,,,,

2011-02-05 @ 16:47:27
Postat av: Anonym

Örnsbergs Centrum är ju välkänt. Gamla bankrånare & a-lagare i varje buske och bänk. Alltså bara finnar.

Den finsk-urgiska språkstammen är från grunden ganska läskig. Det är därför det bara är finnar och ungrare som ingår i den språkstammen. Dom är läskiga. Skakis var jag för att det var ganska ruggigt den dagen inte för att jag var på något sätt rädd. Jag var också bakis. Jag hade heller inte ätit frukost. Skumt, ja belysningen fungerade inte riktigt där och därför kan man beskriva Centrumet som skumt. Just då.

2011-02-06 @ 16:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0